Ljust och fräscht

Jag är inget stort fan av ljust och fräscht. Det liksom lite kliar på mig när allt är sådär vitt och avskalat. Särskilt i hem. Som om ingen människa kan tänkas bo där, där ingenting ligger framme på diskbänken, inga sladdar syns och väggarna och möblerna är så vita att det skär i ögonen. Ett hem för en asket kanske, men inte för mig. Sammetsgardiner är min melodi, tunga sjokiga och på äldre dar har jag blivit förtjust i mattor. Jag gillar omaka och jag gillar skavt.

Något jag har lite svårt för är svart och vitt i kontrast (eh, med undantag för schackrutiga golv och svartvitt i kombination med pastellfärger). En gång i tiden var det min melodi, närmare bestämt när jag flyttade hemifrån och styrde kosan mot Stockholm. I alla år hade jag levt i Laura Ashley-blommiga rum matchat så till den grad att vilket Bed in Breakfast som helst på den engelska landsbygden skulle bleknat i jämförelse. Och nu fick jag välja själv. Svart och vitt med accenter i rött. Den tiden är sedan många år förbi, men så när vi köpte vår underbara lägenhet följde en dos svartvitt med till mitt stora förtret. Men i övrigt var lägenheten nyrenoverad och fräsch, vilket inte kunde motivera en renovering bara för att jag fick flashbacks till min 20-årsperiod. Jag fick helt enkelt ta till andra metoder för att få det lite mera jag. Detta är resultatet av lilla toaletten där vi gått bananas på gamla filmisar. Funkar bra där det inte ska duschas eller på andra sätt skvättas med vatten.

Love,

L

Vackra kvinnor runt spegeln får mig alltid på bra humör, på väggen bakom ser ni gamla trettiotalsfilmaffischer hittade på nätet.

Vackra kvinnor runt spegeln får mig alltid på bra humör, på väggen bakom ser ni gamla trettiotalsfilmaffischer hittade på nätet.

Snyggon!

Snyggon!

I taket sitter en tapetbård som vi klippt ut som remsor och lappat så att den täcker hela taket. Det ska aldrig vara tråkigt att gå på toaletten hemma hos oss! Bården finns att köpa på Björklund och Wingqvist i Stockholm.

I taket sitter en tapetbård som vi klippt ut som remsor och lappat så att den täcker hela taket. Det ska aldrig vara tråkigt att gå på toaletten hemma hos oss! Bården finns att köpa på Björklund och Wingqvist i Stockholm.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ljust och fräscht

  1. ser ju sjukt bra ut fina du! är galet peppad på din blogg. kram.

  2. emma skriver:

    Jag håller med Linda!!!

  3. emma skriver:

    När får jag börja länka?

  4. Johannas Vintage skriver:

    Hur sätter du fast dem på kaklet då?🙂

    • vintageprylar skriver:

      Jo förstår du Johanna, jag har bara använt hederlig gammal häftmassa. Den fäster bra på både kakel och spegel men fastnar inte och ger beständiga märken. Du kan flytta runt både planscher och filmisar närhelst du önskar. Tapeten i taket däremot, den sitter såklart fast med tapetlim!

Kommentera

