Vintagemat?

Knappast. Men gudars vad god kvällens middag blev. Stolt som en tupp också (eller varför inte en höna) att jag åstadkommit detta helt freestyle, utifrån mitt eget huvud och mina smaklökar. Ibland funkar verkligen devisen allt som är gott kan man blanda! Då inget recept existerar kan jag inte helt och hållet återskapa det, men typ så här:

Fryst ekologiskt (såklart) torskblock
Kokosflingor
Solroskärnor
Riven ingefära
Halv hackad chilifrukt
Rivet skal av en halv lime
Ekologiskt ägg att doppa fisken i så att paneringen fastnar
Salt och vitpeppar

Blanda alla ingredienser på ett fat, skär torskblocket i bitar lite tjockare än fiskpinnar, doppa en i taget i det utvispade ägget och kör runt i paneringen så att fiskbiten blir helt täckt. Stek i riktigt smör blandat med olja på alla sidor. Serverades i det här fallet med ångkokt broccoli och en sallad med dressing bestående av fisksås, olja, risvinäger, sesamolja, limesaft, hackad chili, riven ingefära och flytande honung. Voila! Ett glas brut till förhöjer vardagslyxfaktorn.

Love,

L


Kanske inte den mest aptitretande bilden, men jag var så glupsk att jag började äta innan jag kom på att detta kulinariska mästerverk skulle förevigas med ett foto.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

