Kjol blir stol(sdyna)

Jag har en himla massa kläder. Detta resulterar i ofta förekommande utrensningar av garderoben. Men vissa plagg är liksom lite svåra att göra sig av med. Detta kan bero på allehanda saker. Nostalgi är en grej som gör det svårt att skänka, liksom resonemanget den-här-är-för-liten-nu-men-om-några-månader-kan-jag-nog-ha-den-igen. Ibland är det ett plagg som jag inte alls gillar längre, men tyget faller mig ändå i smaken, vilket gör att plagget kvalar in i kategorin spara. En sådan kjol hittade jag av en slump i en låda idag. Och som i en handvändning var kjolen inte längre kjol, utan stolsdyna. Jag är en impulsernas kvinna (ibland)!

Love,

L

En stol fyndad för 50 penningar på den lokala loppisen/antikaffären. Den röda dynan skär sig dock obehagligt mot gardinerna i sovrummet så..

den fick bli blommig istället!

Hunden önskar jag var riktig men kommer istället som tryck på kudde från H&M.

Hejhej!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kjol blir stol(sdyna)

  1. emma skriver:

    Alltså hur snyggt?
    ÄLSKAR din blogg. Mera, mera!
    Du är dessutom nästan kriminellt snygg.

    Kramar

    • vintageprylar skriver:

      Åh Emma, vad himla roligt att jag har fått ett fan i form av dig! Det hade jag väl aldrig kunnat tro, du som är min största inspirationskälla när det kommer till bloggande. Jag vill bli som duuuuuuuuuu det vill jag nuuuuuuuuuuu, wopdoadidawop! Kram från Kung Loui(s)e

Kommentera

