Pelargonium

Jag älskar pelargoner. Så enkelt och så vackert på samma gång. På midsommardagen förra året var jag på pelargonutställning i Drottningholms slottspark. Spankulerade runt i timmar och lusläste varendaste skylt. De har ju helt fantastiska namn vissa av dem! Där trängdes Miss Bourdette Coutte, Sundborn och Candy Dancer med Appleblossom Rosebud och Springfield Black på trappan till Kina slott. Alldeles och fullkomligt ljuvligt! Igår köpte jag med mig två när jag gjorde ett kvällsbesök i affären som nu pryder en vägg i burspråket.

Love,

L

I fin spetskruka från indiska.

 Kan detta vara King of Denmark månne?

Rosor är också fint. Här på klänning, även den från Indiska.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

