Polkagris och lemonad

Tyget i mina sovrumsgardiner har allt som jag gillar – randiga i rött och vitt men ändå lite pastelliga, klassiska men inte tråkiga och i ett kraftigt bomullstyg som går att både tvätta och stryka utan att det blir fasligt omständligt allting. En smart grej jag brukar syssla med är att titt som tätt byta omtag på gardinerna. Ombyte förnöjer. Och ja, jag har omtag runt gardinerna. Kan tyckas lite omodernt, men vad kan jag säga, jag är inte så värst modern av mig. Och jag tycker om hur ljuset faller in genom våra stora fönster. Varför dölja det som är vackert? För stunden sitter där citrongula sidenband. Sött möter surt!

Love,

LTyg från IKEA, sidenband från Åhléns.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Polkagris och lemonad

  1. emma skriver:

    jag älskar din blogg.

  2. Ping: Operation ”Sovrummet”, del 2 | vintageprylar

Kommentera

