Operation ”Sovrummet”, del 2: Sänggavel.

För en tid sedan hittade vi en stor guldram i vårt grovsoprum(!). En helt gigantisk guldram, praktiskt taget intakt. Klart vi inte kunde lämna den åt sitt öde. Jag tror att det kan ha varit en spegel en gång i tiden. Hursomhelst, lycka är att hitta bra grejer i grovsoprum. Jag kom snart på hur den skulle användas. Som sänggavel. Jag har alltid drömt om en stoppad dito, med klädda knappar i ett härligt mjukt tyg som inbjuder att luta ryggen mot när läslustan faller på. Men guldram är inte fy skam det heller. Tapet fick agera tyg i det här fallet. Länge gick jag och funderade på vilken av alla tusentals jag skulle välja. Nu när det inte var så mycket att tapetsera kunde jag ju gå fullständigt nuts om jag ville. Och det går ju alltid att byta ut. Jag bestämde mig slutligen för en med hästar. Och fint blev det. Månaderna gick och den där göra-om-nerven började göra sig påmind och i och med gardinbytet var det så dags att även förnya sänggaveln. Eftersom att jag har svårt att bestämma mig blev det den här gången ett kollage. Nu flödar romantiken i vårt sovrum.

Sänggavel, guldram, vintageprylar, DIY, tapet, Sandberg, blommig tapetProjektet en bit på väg. Ser ni hur den stackars hästen i mitten river av en galopp i ren panik? Vive la révolution des fleurs! De andra hästarna verkar inte ha fattat grejen alls. Hästtapet från Sandberg.

Tapet, blommor, sänggavel, DIY, guldram, vintageprylarKan verkligen rekommendera det här med rivkollagetekniken om du 1) är dålig på att klippa rakt (som jag) och 2) har aggressioner du behöver få ur systemet. Fungerar alldeles utmärkt.

Vintageprylar, sänggavel, blommig tapet, kollage, blommor, tapeter, guldram, sovrum, säng, kuddarVintageprylar, sänggavel, blommig tapet, kollage, blommor, tapeter, guldram, sovrum, säng, kuddarTadaa! Alla tapeter finns att köpa hos Björklund & Wingqvist i Stockholm.

Love,
L

Det här inlägget postades i DIY, Hemma hos mig, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Operation ”Sovrummet”, del 2: Sänggavel.

  1. Malin skriver:

    Så himla himla fint!

  2. Junifer skriver:

    Åh vad underbart att börjat blogga, har följt emmas blogg och är nu lycklig läsare av båda era bloggar, ni snygga donnor som förgyller vardagen! Tusen tack!!!!

  3. vintageprylar skriver:

    Åh, vilken rolig överraskning med nya besökare! Varmt välkomna hit Junifer och Malin.
    /Louise

  4. Beatrix skriver:

    jag lägger till din blogg på min att-läsa-lista på studs!

  5. Ping: Mässa med en kär vän. | vintageprylar

Kommentera

