Brigitte Bardot

Idag inspireras jag av Brigitte Bardot i bardotrutig klänning och saknar mitt långa hår lite grann. Men bara lite. Har haft ett rad dåliga hårdagar senaste tiden och minns gamla dar, hur enkelt det var att sätta borsten i det långa svallet och gå ut genom dörren. Riktigt så enkelt är det inte längre. Fiffar jag inte till det med allehanda produkter och redskap efter hårtvätt ser jag ut som när jag var 12 (nej, ni får inga bildbevis) och sätter jag upp det i en tofs ser frisyren hiskligt tråkig, platt och praktisk ut. Praktisk frisyr är än av få saker som skrämmer mig med att bli äldre. Den dagen jag skaffar mig praktisk frisyr och fotriktiga skor har jag de facto blivit gammal. Men för att råda bot på problemet tänker jag inte falla dit och börja spara ut, utan istället boka tid hos den här donnan för en ännu kortare variant. Tänk Marilyn. Hej då knepig mellanlängd, hejhej timmar framför spegeln med locktång i högsta hugg. Men å vad värt.

Love,

L

Klänning från Miss Selfridge, skjortan från mammas garderob

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Brigitte Bardot

  1. Lisa skriver:

    ååå så fin du är! Du är så himla lik Betty Draper i mad men.

Kommentera

