Lily of the valley. Frågor på det?

Hej vänner!

Det har varit en alldeles underbar helg. I fredags dansade jag (hellre än bra) till dansbandet Chinoz på ett helt makalöst vackert och tjärdoftande Skeppsholmen. Stockholm i sommarskrud är verkligen bländande. På lördagen styrde vi kosan ut mot Nacka/Värmdötrakten (ni får ursäkta, jag är något fruktansvärt dålig på geografi i alla dess formen), till goda vänner och åt och drack gudomligt gott ungefär hela kvällen. Dagen därpå gick vi en promenad i omgivningarna. Där samsades sommarstugor med mansions och vi passade på att äta lunch på ett ekologiskt trädgårdscafé vid vattnet. På vägen tillbaks upptäckte vi liljekonvalj i dikena och det kanske är min bästa blomma alla kategorier, så en bunt fick följa med hem till urbana Stockholm. Väl hemma var parkerna fulla av soldyrkande människor och jag blev så inspirerad att jag dammade av cykeln för första gången på säsongen, fyllde däcken med luft och begav mig iväg tillsammans med Hjärtat på storhandling. Storhandling är något av det bästa jag vet. Är barnsligt förtjust i stormarknader som Coop Forum och Ica Maxi, kanske för att de står i sådan bjärt kontrast till alla små loppisar jag älskar att botanisera i. Med påsarna fulla åkte vi hem och lagade halloumisallad, drack rosé och lyssnade på Frank Sinatra. Finaste helgen på länge.

Förresten, jag blir så hemskt glad för era kommentarer och är väldigt nyfiken på er som har hittat hit. Jag är ju ny i den här bloggsvängen och kan verkligen behöva er hjälp kring vad ni kan tänkas vilja läsa om. Har ni några frågor till mig, snälla fråga på! Kanske är det något helt annat ni vill skriva till mig om, men så gör det. Våga fråga, jag svarar hjärtligt på allt!

Love,

L

Böckerna är gamla, slitna loppisfynd, den lilla medicinburken som agerar vas likaså.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Lily of the valley. Frågor på det?

  1. fin bild! jag önskar mig pyssel (typ som när du gjorde om stolen) och tapet- och inredningsinspiration. kram.

  2. emma skriver:

    JAG ÄR HÄR!!! Fast det visste du kanske redan.
    Jag vill se fler bilder. Från din helg till exempel. Ge mig.

    KRAMAR

  3. Cecilia skriver:

    Hej! Jag skulle vilja se lite mer bilder på dig, dina kläder och ditt smink, typ vilket sorts smink du använder.
    Jag skulle ockås vilja ha lite mer inredningstips för du är verkligen så duktig och man får så mycket inspiration från det du hitilts gjort så det skulle vara roligt.
    Ha det bra!

  4. Camilla skriver:

    Hej! Jag vill ha grundlig genomgång av varenda vrå i ditt hem. Älskar din stil och inspireras massor! Tack för att du bloggar!

  5. Rakel skriver:

    Så fint bilde! Liljekonvaller er en av mine favorittblomster🙂

  6. vintageprylar skriver:

    Åh, fina ni! Självklart kommer mer bilder (jag hoppas snart kunna köpa mig en lite bättre kamera också), och pysseltips javisst! Och visst ska ni få se mitt hem från vrå till vrå, men kanske lite i taget. Vi suger på den karamellen lite granna🙂

    Kram på er

Kommentera

