Hjärtat och jag

Jag har märkt att jag skriver mitt-hit och mitt-dit här i bloggen. Men vi är faktiskt två som bor här hemma. Hjärtat och jag. Och allt som är mitt är såklart också hans. Faktiskt är det ofta så fiffigt att jag får en knasig idé, till exempel ”visst vore det fint att ha en gammal stege att ställa böcker i?”, eller ”kunde det inte vara fint att göra vardagsrummet till ett inrökt (minus röken) bibliotek där det lite varstans ligger travar med gamla böcker?”. Typ så. Hjärtat går för det mesta igång på mina idéer. Jag lutar mig tillbaka, pillar mig lite i naveln medan han bär hem kasse efter kasse med gamla spännande böcker. Tusen och en natt-band trängs med gamla biblar, slitna fotoböcker, bokfilmer över tiden vid sekelskiftet, böcker om upptäcktsresanden, fågelböcker med delikata illustrationer och en rad gamla klassiker. Ja, det finns en salig blandning bokband med läderryggar och vackra omslag. Nu senast hittade han en tidig utgåva av en bok om Kama Sutra från way back på en loppis, förhållandevis välbevarad trots det ekivoka innehållet. Vad jag vill säga med allt det här är att jag inte borde ta åt mig äran för alla vackra ting som omger mig. Hade det inte varit för Hjärtat, skulle här bara vara hälften så fint.

Love,

L

Bokstege med gamla fina böcker.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Hjärtat och jag

  1. emma skriver:

    Får jag flytta in?

    • vintageprylar skriver:

      Åh Emma, glömde skriva att det är du som är den förträffliga fotografen! Och du är alltid välkommen att flytta in, men bäst vore om du och John tog ert pick och pack och flyttade in i grannlägenheten. Så blir det inte så trångt menar jag.

  2. Sofia skriver:

    Bokstege. Bokstege!

  3. Li skriver:

    Men gu vad smart med en bokstege, himla himla tjusigt var det!

  4. pernilla skriver:

    vad fint med en bokstege! Har alltid velat ha något liknande som nattduksbord… Men det är så mkt man vill!

    Jag säger/skriver också mitt,mitt,mitt😉 trots att jag inte skulle klara en dag utan ”hjälp” från min sambo jag heller🙂

    Ha en fin fredag!

    Kram pernilla

  5. Li skriver:

    Men oj, det var nog det finaste jag fått höra! Tacktacktack, verkligen. Marion Cotillard är bland dem vackraste jag vet. Du har gjort min dag fina du.

  6. Malin/lokalresan skriver:

    Åhh, en sån vill jag också ha i mitt hem!

Kommentera

