Skepp å hoj!

Jag är precis som Emma svag för sjömanskostymer. Drabbas av sailorsuitscravings titt som tätt. Höll på att dö en smula när hon hade köpt denna till lilla Isolde. När jag var på vintagemässan BakåtFramåt för något år sedan hittade jag en bedårande sjömansklänning. I barnstorlek. Jag har inga barn men var bara tvungen att köpa den. Cravings. När jag och Hjärtat var på Grafikens hus i Mariefred kärade jag ner mig i Jan Håfströms sjöman. Grafikbladen var på tok för dyra för mig, men jag hittade åtminstone detta vykort som förtjänade att sättas i en gammal loppisram och hängas upp på tavelväggen i vardagsrummet. Påminner mig lite om Håkan när det begav sig. Goa gubbe!

Love,

L

Lykta från Indiska.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

