Bröllopsdagen.

Idag har varit en bra dag. Djurgårdshäng i goda vänners lag med cykling, brännbollning och picknicking. Somliga firar Sveriges nationaldag den 6 juni, men vi vänner firar något helt annat den här dagen. För två år sedan blev käraste Emma och John herr och fru. Ett fantastiskt bröllop på alla sätt och vis. Och jag var en av tärnorna. I den här klänningen. Den är benvit, i fodralmodell med en alldeles delikat draperad uringning dekorerad med strass och pärlor. Men inte på ett sånt där bröllopstacky sätt som det lätt blir med för mycket bling bling, utan bara väldigt sofistikerat. Nu hänger den som prydnad på min vägg. Men vid ett väl valt tillfälle ska jag plocka ned den från galgen och trä den på mig igen, för den är alldeles för fin för att bara samla damm.

Love,

LDen lilla hatten med flor och fjädrar som pryder galgen köptes till ett annat förtjusande bröllop. Då var jag toastmadame…

… och pärhalsbandet med rosett införskaffades när jag var tärna på min brors bröllop. Vad kan jag säga, det här med hedersåtaganden på bröllop är lite min grej.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

