Apropå bröllop…

Jag är en sån där som har klänningar hängandes framme som dekoration i hemmet. Jag vet att det finns fler som jag. Men jag vet inte hur många som köper en bröllopsklänning på en vintagemässa utan att ens vara i närheten av att gifta sig med motiveringen att ”en dag, kanske och dessutom är den för fin för att någon annan ska få köpa den”. Ja, min blev den i alla fall och sedan ett par år hänger den som prydnad vid min säng. Spets och tyll för hela slanten, i en riktigt vippig femtitalsmodell med tillhörande bolerojacka. Och om en inte allt för lång framtid kommer den nog att göra ett gästspel på bröllop trots allt. Kanske åker den på lagom till dansen. Tror det kan vara den perfekta dansklänningen nämligen.

Love,

L

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Apropå bröllop…

  1. Sandra Lundquist skriver:

    Vilken fantastisk klädhängare du har fått tag i. Har letar ihjäl mig efter en stilig sådan, utan framgång😦

    • vintageprylar skriver:

      Tack Sandra!
      Jo den är fin den. Fyndade den på Tradera som det mesta i vårt hem. Mitt tips är att hålla utkik där och på blocket.
      Lycka till i ditt letande!
      /Louise

Kommentera

