Midsommar del 1.

Hej käraste vänner och förlåt så hemskt mycket för glesa blogginlägg. Jag kan inte skylla på något annat än brist på tid och ork. Men så har jag kommit fram till att jag verkligen gillar min blogg och framförallt er, och att göra saker som får en att må bra ska prioriteras i livet, därför ska jag ge det här (ännu) en ärlig chans.

Midsommarhelgen kan sammanfattas med ett ord – REGN. Men förutom otur med vädret som jag tror att de flesta i Sverige hade och också räknade med, var det en skön ledighet. Den firades på vårt landställe i Östergötlands skärgård. Där har vi en ö som utan att överdriva kan beskrivas som idyllen av Sommarsverige. Röda stugor, gröna ängar och hagar, skog som kryllar och myllrar av kantareller, hallon, blåbär och smultron och bad- och solvänliga klipphällar. Ön är ett naturreservat och om man spejar upp i luften seglar då och då havsörnen förbi på jakt efter mat. På semestern om några veckor kommer jag att återvända och ta fler bilder till bloggen, för det finns hur mycket som helst som är värt att visa er från detta paradiset på jorden.

Love,

L

Vy från matplatsen i stugan. Sjöutsikt, javisst!

Flaggan var såklart i topp på midsommar.

I det här lilla huset bor jag och Hjärtat. Det är tillbyggt på senare år, men är ungdomen till trots gediget byggt i gammal stil med synliga bjälkar i taket och fönster med spröjs, därför gillar jag att bo där extra mycket. Jag tog inga bilder inifrån den här gången, för ännu så länge finns det inte så mycket att se, men till semestern är det tänkt att det ska bli lite mer ordning och reda och framförallt mer ombonat och då lovar jag att visa er. Jag känner på mig att det kommer att bli tokigt bra och efter det kommer jag antagligen vilja bosätta mig på ön. Eller nej förresten, det var en överdrift.

Jordgubbsrummet. Där sov jag som barn, men från början var det min systers rum. Idag är det min brorsdotter som sover där, hon är tre år och därför såg det också ut som hela havet stormar mest hela tiden där inne. Men tapeten kunde jag inte låta bli att ta en bild på. Hurfinsomhelst.

Åh vad jag tycker om tapeten i ”master bedroom”. Det har jag inte alltid gjort, men har med åren lärt mig att uppskatta olika tidsepoker. Hela huset fullkomligt skriker 70-tal. Den här tapet inser jag nu är misstänkt lik ett Morrismönster. Kanske därför jag tycker att den är så fin idag. Bilen är min pappas gamla leksak. Väldigt fin den med.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Midsommar del 1.

  1. Fanny skriver:

    Brist på tid och ork är en så god anledning som något annat, inget ursäktande för sånt!!!! Det du lägger upp är ändå inspirerande för långliga tider. Vilka underbara sommarmiljöer, så idylliskt att hjärtat slår vemodigt och stolt över den svenska sommaren!!!
    /Junifer

  2. emma skriver:

    Får jag åka med dig dit någon gång? KRAM!!!!

Kommentera

