I hyllan.

Min mormor är en stor inspirationskälla för mig. Men även min farmor var en stilig kvinna. Farmor gick bort för ett drygt år sedan och då efterlämnade hon mig en antik väska. Alldeles förtjusande broderad och med hennes namn ingraverat i det förgyllda. Tyvärr är den lite tillbucklad vid låsanordningen, men med en sån fin väska är det värt varendaste krona att lämna in den till en hantverkare som får göra den bruklig igen. Väskan bredvid den broderade är från min mormor. Även den fantastisk och i allra högsta kvalitet, men som den djurvän jag är vill jag helst inte tänka på att den är gjord av äkta krokodilskinn. Jag stillar mitt dåliga samvete med tanken på att den är ärvd och så gammal att den minglat på fina bjudningar lååångt innan jag ens var påtänkt. Även den skulle behöva sig en uppfräschning då handtaget är i slitnaste laget. Tills jag orkar ta mig för dessa projekt får de stå som prydnad i stringhyllan. På så sätt ser jag dem varje morgon när jag vaknar och kan ägna mormor och farmor en tanke. Fint minsann.

Love,

L

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till I hyllan.

  1. karla skriver:

    riktigt fina båda två!

Kommentera

