Tvagning.

Alltså ibland blir jag bara så lycklig av ting. När vi var på landet över midsommar satt jag och Hjärtat inne i vår lilla stuga och spånade om allt fint vi skulle införskaffa till huset. Eftersom där inte finns något rinnande vatten såg jag framför mig hur vi skulle stå och tvaga oss på den lilla verandan utanför huset, i ett tvättställ i emalj på en sån där charmig ställning med plats för en kanna och en liten tvål. Och så åker Hjärtat till Gotland och vad hittar han väl där i en antikaffär första dagen? Just ett sånt tvättställ med kanna och handfat från Kockums. Lycka.

Love,

L

Handduken har jag traderat hem. Den får troligtvis följa med till landet, passar ju hemskt bra hängandes på handfatet, inte sant?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

