Fejset.

Någon frågade mig om det hära med smink. Var lite tveksam först om jag skulle skriva ett sminkinlägg, tycker att det är så himla individuellt att det är svårt att tipsa om sånt som kanske funkar utmärkt på mig, men helt åt skogen på någon annan. Hursomhelst, här kommer nu en liten redogörelse för mitt smink. Som efterfrågat.

Jag har några få produkter som jag helst inte byter i första taget. Vissa saker byter jag hela tiden och tycks aldrig hitta den där perfekta hit och perfekta dit. En sån sak är ansiktskräm. Några produkter jag däremot ständigt återvänder till är YSL:s Touche Èclat som concealer, Id Bare Minerals mineralfoundation i färgen fairly light, Cliniderms Gentle volume mascara som köps på apoteket samt H&M:s egna bästa Liquid eyeliner. Jag böjer alltid mina ögonfransar med Shu Uemuras fransböjare. De råkar nämligen vara så långa att de annars tenderar hänga som gardiner framför ögonen. Och mitt hetaste tips är att alltid, alltid ha ett gäng tops nära till hands. Jag använder ett par tre fyra varje morgon för att ta bort överflödig mascara på ögonlocken och smetig eyeliner. Den som uppfann topsen är ett geni. Rouge tar jag det som finns till hands, men skulle gärna hitta det perfekta i en lite persikofärgad ton som passar min hy, och läpparna är för det mesta naturella med lite lipbalm till vardags och röda till fest. Men jag är inte främmande för varken rosa eller orange läppstift om lusten faller på. Ögonbrynen fyller jag i med mellanbrun ögonbrynsskugga (för tillfället en från Face) om jag hinner på morgonen och ibland tar jag en vit penna på undre fransraden för att se lite piggare ut. Ett annat knep jag tar till för att öppna upp ögat är att bara måla överfransarna, men det där är nog en smaksak och lite beroende på vilken form ögat har. Ögonskugga har jag sällan och om jag har blir det en ljus, matt en. Sådärja, nu vet ni det!

 

Här är jag i mitt smink. Bilden är en dryg månad gammal, alltså innan jag blev mitt nya superblonda jag. Säg hej till publiken!

Love,

L

Det här inlägget postades i Hår och make up och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Fejset.

  1. Emma skriver:

    Jag använde också i.d. makeup förut men har nu gått över till Tikei, ett svensktillverkat mineralsmink. Gillar att det är mycket billigare, har fler nyanser samt att man kan beställa olika storlekar på förpackningarna eller till och med små prover (de säljer bara via webben). Jag köpte nyss ett rouge i färgen Sunrise som jag tycker drar åt persika. Kanske vore något? Nu blev det väldigt mycket reklam här men jag är ju så nöjd med märket.🙂

    • vintageprylar skriver:

      Tack så mycket för tipset Emma, det ska jag verkligen kolla in! Jag håller med dig, i.d. är i dyraste laget och det är alltid härligt att kunna slå ett slag för svensktillverkat🙂

  2. Rebecca skriver:

    Jag skanar din blogg hörru!

  3. Rebecca skriver:

    saknar ska det ju stå förstås….🙂

    • vintageprylar skriver:

      Men alltså Rebecca, vet du hur glad jag blev av ditt inlägg! Tanken på att det finns en tapper skara människor där ute i landet som faktiskt tycker om att läsa min blogg gjorde mig alldeles varm inombords. Jag saknar er och därför ska jag blåsa liv i den här bloggen igen. Sådetså.
      Vi ses!
      Kram
      L

Kommentera

