Helgen.

Oj, det här känns ovant. Som att jag gör ett litet gästspel i min egen blogg. Har då och då varit inne och nosat runt på bloggen, låtsas vara anonym. Försiktigt och trevande känt efter om det har varit dags att skriva ett inlägg igen. Och nu är stunden således kommen. Mycket tack vare den fina kommentaren för ett par dagar sedan om att jag var saknad där ute i bloggosfären. Alltså hur fint?

Jag mjukstartar med min helg i bilder. Väntar febrilt på att mina kära vänner också lägger upp några i sina bloggar eftersom att jag helt sonika glömde att fota ”fodralet” jag ålade mig in i till Isoldes ära i lördags.

Okej, here we go:

Lördagen inleddes med dop. Isolde Viola i en dopklänning från sextiotalet.

Mamman till underverket blev lite väl glad för barnets present. Så glad att jag misstänker att hon kommer att ”låna” nattlampan till sina sida av sängen.

Fantastiska Linda stod för dekorationerna. Ett stilleben med barnböcker och en liten karusell. Åh fint.

Några av oss gick ihop och köpte bland annat det här hemskt fina fotoalbumet som vi fyllde med bilder på oss och kärleksfulla hälsningar till Isolde.

Här sitter Paddington och dinglar med benen.

Efter dop var det dags för nästa festlighet – födelsedagsfir med persisk buffé hos min svägerskas föräldrar.

Lördagens födelsedagskalas följdes av ytterligare en födelsedag. Det var Hjärtats tur att fylla år på söndagen och vädret visade sig från sin allra bästa sida dagen till ära. Vi åt frukost på kvarterscaféet och när vi efter det gick över Årstabron mot söders höjder, möttes vi av den här bländande utsikten.

Vi styrde kosan mot Paper Cut och tittade och pillade på fina bokomslag och glossiga magasin i säkert en timme, innan vi gick vidare på second hand-runda. Hjärtat fick en tavla i present av mig. Nu är det snart fullt på väggarna hemma hos oss. Men hellre det än tomt lyder min filosofi.

Till den här helgens bildkavalkad bör tilläggas att jag inte lyckades få med en endaste matbild trots att det kändes som att äta var det enda jag gjorde. Och det förklarar saken – maten tog helt enkelt slut innan den hann förevigas på bild!

Love,

L

Det här inlägget postades i Kärlek, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Helgen.

  1. Fatima skriver:

    Hoppas blogglusten är här för att stanna. Love!

  2. emma sundh skriver:

    HURRA!!! Love you!

  3. Rebecca skriver:

    Åh vad glad jag är att du är tillbaka! Finaste du❤ Kram!

  4. Mörkrädd skriver:

    Hej, vart kommer den fina kanin-lampan ifrån? Vill köpa en själv!

    • vintageprylar skriver:

      Ja men visst är den fin! Själv hade jag en anka när jag var liten, bästaste nattlampan. Hoppas verkligen att mamma har sparat den nånstans på vinden. Hursomhelst, kaninlampan kommer från himla fina webbshopen mokkasin.com. Se, njut och shoppa loss!
      Kram
      L

  5. Fanny skriver:

    Välkommen tillbaka! Har gluttat lite då och då efter inlägg, sorry att jag inte tjatat på fler men uppskattat är det!
    /Junifer

Kommentera

