Brunch, spetsband och evil twins

Ännu en helg har förflutit och en ny tar alldeles snart vid. Tiden går verkligen fasligt fort och till råga på allt blev jag sjuk i måndags. När jag är frisk, vilket är fallet nästan jämt, brukar jag i smyg önska att få bli lite lagom sjuk i några dagar för att med gott samvete kunna ligga hemma och dricka te, äta vadsomhelst, titta på skräp-tv och sova. Men när den där önskan går i uppfyllelse är det med ens inte lika roligt längre. Jag blir hemskt rastlös fort. Och skräp-tv idag är VERKLIGEN bara skräp. Och när internet av någon outgrundligt anledning bara funkar stundtals under en hel dag så att svtplay inte går att se på, ja då är det så nära man kommer tortyr. Okej, nu tog jag i kanske liiiite i överkant, men i morgon blir det åtminstone jobbet för min del. Hoppas jag.

Hursomhelst, i lördags fyllde fina fina Volang-Linda år och det firades så här:

Här traskar jag till Aspudden och tunnelbanan (som jag missade, lyckligt ovetandes på den här bilden som synes)

Födelsedagsbarnet!

Fatima var där, djupt försjunken i sin kamera.

Jag var nöjd för jag fick både kramas med Åbergskan och äta massor med god brunchmat. Så mycket att jag var tvungen att ta av mig skärpet på klänningen.

Lina med sitt smittande leende!

Linda bjöd på äppelpaj till efterrätt. Vilken tur att skärpet åkt av så att jag fick plats med lite till. Fatima hade pysslat det fina paketet i bakgrunden.

Nina kom med den här fina buketten som passade perfekt i en gammal porslinskopp.

Isolde kom och ville också gratta födelsedagsbarnet. Själv ville jag mest äta upp den här gullungen, men som tur var det helt proppfullt i magen.

Helt plötsligt spårade kalaset. Jag tror det berodde på sockret. Jag och Emma som bestämt på morgonen att vi skulle ha likadana klänningar, lekte evil twins. Läskigt är bara förnamnet.

Lite mindre läskiga evil twins.

Lördagskvällen tillbringades på Landet på Telefonplan där en liten cancergala hölls. Vår vän David hade kommit långväga från Kalmar och peppen var total. Söndagen var tröttdag och tillbringades i sängen framför Svtplay och bästa Downton Abbey.

Love,

L


		
Det här inlägget postades i Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Brunch, spetsband och evil twins

  1. P. skriver:

    Please,vart har du köpt din fantastiskt fina röda klänning?

    • vintageprylar skriver:

      Tack vad du är snäll Pernilla!

      Jo förstår du, jag köpte min på vintagemässan BakåtFramåt när den huserade i Strands lokaler (geografisk plats: Stockholm) för snart två år sedan. Konstigast i sammanhanget är att Emma hittar en exakt likadan på samma vintagemässa nu i höstas. Och hon kunde ju såklart inte motstå den. Hur skulle hon kunna? Hallonröd och smickrande modell, kan faktiskt inte bli mycket bättre. Tyvärr vet jag inte vem som sålde den till oss (gissar att det är samma kvinna som sitter på ett lager av fantastiska hallonröda femtiotalsbakelser), men mitt råd till dig är att hålla utkik nästa BakåtFramåt, för vem vet, hittar du inte just den, hittar du kanske en annan drömklänning där!

      Kram
      L

  2. Rebecca skriver:

    Meh, i Kalmar bor ju jag! Vad fint att du har en vän här🙂

  3. vintageprylar skriver:

    Rebecca: Ja och en väldigt fin vän till råga på allt. I en fin stad🙂

  4. Johannas Vintage skriver:

    Så sött, jag trodde först det var två av dig ju!😀

Kommentera

