Alex & Fred.

I söndags jobbade jag på en studioplåtning för Alex & Fred som gör lapptäcken och sängkläder för barn och vuxna i sköna bomullsskjorttyger. Linda var med (som tagit fina bilderna här nedan), liksom Bobo som designar och hennes gullungar som också råkar vara mina brorsbarn. En fotograf var såklart också på plats och en AD. Och en hel massa prylar från min lägenhet. Lite så här såg det ut:

Jag packade en Ikea-kasse full med pinaler hemifrån som kunde tänkas passa in i plåtningen. Jordgloben till exempel är fin i nästan alla sammanhang. Gamla böcker med fina kaleidoskopmönstrade pärmar hör till favoriterna också. Och tapeter förstås. Alltid tapeter.

Ljuvliga tapetrullar från Sandberg, Ralph Lauren och Jane Churchill.

Jag och Linda lekte loss med prylarna och passade på att plåta lite olika stilleben.


Det var inte bara vi som lekte loss med rekvisitan.

Jag passade på att instagramma lite mellan plåtningarna. Vintageprylar heter jag passande nog även där om ni vill följa!

Lägga grejer i en perfekt kvadrat..

Är svårare än det ser ut!

En trött men ack så fin hortensia passade perfekt till Alex & Freds fina rutor och ränder i blått. Förutom olika nyanser av blått, finns de i två varianter av rosa och snart, mycket snart kommer den skönaste pastellgröna färgen på påslakan att finnas i webbshopen. Det finaste i denna kråkmelodi är att de kommer passa perfekt till den gröna tonen vi har på väggarna i vårt sovrum. Det kommer göra den evinnerligt långa vintern lite mer uthärdlig. Det är jag rätt säker på.

Love
L

Det här inlägget postades i Jobb, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Alex & Fred.

  1. Linda skriver:

    Vilken fin jordglob. Jag har försökt hitta en gammal hur länge som helst, men det verkar inte finnas någonstans.

Kommentera

