Stolt som en tupp.

För en stund sedan knackade det på min dörr. Knackar det på dörren när klockan har passerat 22 är det med allra största sannolikhet Emmas ljuva nuna jag möts av när jag öppnar.

Emma är, som nog många av er räknat ut en av mina allra närmaste vänner. Hon är nära i hjärtat liksom geografiskt, då hon råkar bo två trappor upp från oss i underbara Kransen. Jag skulle vilja påstå att det finns få som Emma. Nu råkar ju jag vara lyckligt lottad med en hel drös fantastiska vänner, alla med alldeles unika och beundransvärda kvaliteter. Men just det här inlägget tillägnas Emma. Emma har en speciell förmåga att i näst intill alla lägen vara positiv. Hur förjävligt livet än må te sig emellanåt, ser hon alltid nyktert och optimistiskt på saken och har alltid åtminstone en lösning på eländet i bakfickan. Det gör henne till en person som är väldigt härlig att omge sig med. Jag kan ofta tvivla på mig själv, älta saker i evinnerlig tid, låta små hinder bli till oöverstigliga berg och mina kval hindra mig från att kasta mig ut över allehanda läskiga kanter som om jag vågade skulle ta mig till nya spännande utmaningar. Jag jobbar på detta och har kommit en bit på väg. Och mycket har jag att tacka Emma och hennes positiva livsåskådning för det. Emma är hejdundrans rolig också och bjuder på sig själv i alla lägen. Emma är också GRYM på det mesta hon tar sig an och är troligtvis en av de proffsigaste människorna som vandrat i ett par tygskor. Och för det har hon nu blivit ordentligt uppmärksammad:

Nominerade till Årets Tidskrift Digitala Medier:
damernasvarld.se (Damernas Värld)

”Damernas värld har överfört sin identitet till webben utan att fastna i mallar. En bildskön fullmatad modesajt som talar målgruppens språk.”

Fy katten vad den här Katten är bra! Och själv är jag stolt som en tupp.

Love
L

Det här inlägget postades i Kärlek, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Stolt som en tupp.

  1. Ping: Gråter lite … | Emmas Vintage

Kommentera

