Mässa med en kär vän.

Igår var jag och finaste Linda på Hem & Villa-mässan i Älvsjö. Vi började med pressfrukost och fortsatte efter det in i Leilas General Store som helgen till ära har en popupbutik på mässområdet. Butiken var ungefär som pastell heaven. Vi tittar lite på hur det såg ut (ursäkta dålig bildkvalitet. Virrpannan glömde kameran hemma och fick därför lov att fota med mobilen):

Det är tvärt omöjligt att inte dras in i Leilas monter när man möts av en sån här pastellskönhet vid ingången. 45 000 ska ägaren ha om någon är intresserad..


Inne i shopen bjöds man på äpplejuice i brandade flaskor..


Mums!


För att inte tala om detta. Herregud säger jag, himmelskt gott!


När jag såg det här kaklet blev jag genast sugen på att göra om i köket. Det suget faller i och för sig på mig ungefär ett par gånger i veckan. Men hur fint vore det inte att ha hallonröda harlequinrutor ovanför diskbänken? Tror att de här plattorna skulle fungera oförskämt bra som golv också.


Rödvitrandigt snöre i drivor. Behöver jag säga så mycket mer? Love!


Julklappar i vackra presentpapper. Jag förespråkar givetvis att man klär in sina presenter i tapet.

Förklädena fanns i tre olika storlekar. Dog lite sötdöden när jag såg de minsta. Fick ett plötsligt sug efter att ge till alla barn i min närhet och sen baka pepparkakor med dem fram till jul. Troligtvis skulle jag uppskatta det mer än dem. Hursomhelst fina förkläden.


Alltså det här med att skapa med skräp är jag ett stort fan av. Ni minns kanske den här? Och titta så fiffigt det här var då – en förvaringskorg klädd i fina franska kapsyler.


Finfina slickepottar i ljuvligaste pastell fanns såklart också att köpa för 98 kronor stycket.


Eh.. Ja tack!




Gustavsberg hade en fin monter med fördelaktiga priser på sin andra sortering, om ni går i tankarna på nytt frukostporslin. I övrigt fanns det tyvärr inte hiskeligt mycket spännande att se på mässan. Om man nu inte råkar vara ute efter en ny jacuzzi eller mulltoa vill säga.

Love
L

Det här inlägget postades i Jobb, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mässa med en kär vän.

  1. Vicky skriver:

    herregud, bilen! hade lätt lagt 45 lakan om jag hade.❤

Kommentera

