Vintageparty – A love story.

För dryga året sedan, började jag, Linda och Emma ses en gång i veckan för kreativa möten. Det började som en pysselklubb vill jag minnas. I drivor av tapetsnuttar, tårtpappersspets, tygstuvar och stickningar diskuterades det hejvilt om allt vi skulle kunna göra tillsammans. Vi enades om att vi praktiskt taget skulle kunna ta över världen med all den kunskap vi besitter. Nåväl, ÅTMINSTONE skriva en bok. Boken skulle handla om det som inspirerar oss. Om saker som i vår mening gör världen lite vackrare. Lite roligare. Om temafester och vintage. Såklart.

Vi skred genast till verket och började fila på en synopsis som skickades till allehanda förlag. Ofattbart och självklart på samma gång blev vi kallade till flera förlagsmöten och allt kändes smått overkligt när ett av förlagen, Norstedts plötsligt antog vår bokidé!

Våra liv har det senaste halvåret varit som en urspårad bergochdalbana. Vi har jobbat dag som natt hela sommaren. Blod, svett och tårar ligger bokstavligt talat bakom arbetet med boken. Och ändå, som vi har älskat varje minut av det här projektet. Människorna, platserna, kläderna, maten, upplevelserna, bilresorna, pysslen, de okristligt tidiga mornarna liksom alla sena timmar på obekväma köksstolar.

I mars 2013 kommer den, vår baby, Vintageparty. Hoppas ni kommer att älska den lika mycket som vi gör.

Vintageparty, Norstedts, Linda Hansson, Louise Lemming, Emma Sundh, Martina Ankarfyr, Anna Larsson

Vintageparty, Norstedts, Emma Sundh, Louise Lemming, Linda Hansson, Martina Ankarfyr, Anna Larsson

Vintageparty, Norstedts(Ungefär såhär kommer omslaget att se ut)
Foto: Martina Ankarfyr & Anna Larsson
Form: Eva Lindeberg

Det här inlägget postades i Jobb, Vintageparty, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vintageparty – A love story.

  1. Sarah skriver:

    Vad roligt! Och vilket fint preliminäromslag, gillar typsnittet🙂

  2. annlemming@hotmail.com skriver:

    Gud, hvor sjovt. Min søster hedder Louise Lemming – og jeg hedder selvfølgelig også Lemming.
    Tillykke med bogen!

    • vintageprylar skriver:

      Vad glad jag blev att du kommenterade på min blogg, Ann! Min släkt kommer ursprungligen från Danmark (långt tillbaks i tiden, men ändå), så högst troligt är du och jag och naturligtvis också din syster/min namne släkt med varandra på avlägset håll. Tänk va, small world!
      Bästa,
      Louise

      • Ann skriver:

        Det er muligt.🙂 Men der er to steder der hedder Lemming, så det afhænger af om din slægt er fra den ene eller den anden by. Min familie har en slægtsbog der går langt tilbage, men om den fortæller om emigration til Sverige ved jeg ikke.🙂
        Hej hej fra København

      • vintageprylar skriver:

        Gud, vad spännande! Om det finns många musiker i din släkt bakåt i tiden, finns det en chans att det är samma släkt som min🙂 Som jag har förstått det, är det så släkten har spridit sig, för att de var musiker. De ska tydligen ha varit i Sydafrika och musicerat också, om det skulle stå något om det i er släktbok. Det finns en annan känd Lemming från Sverige, nämligen Eric Lemming. Han är en av de största friidrottarna genom tiderna i svensk historia, med en mängd OS-guld och världsrekord i spjut. Han var min morfars farbror.
        Hej hej från Stockholm (Jag var förresten i Köpenhamn förra helgen, älskar verkligen den staden!)

  3. Fru Silver skriver:

    Den ser underbar ut! Ni är så fina! Det ska bli så kul att få bläddra igenom den! Ni har verkligen gjort ett bra jobb!🙂 Och tack för att jag och min lilla familj fick vara med på ett hörn! Det var superkul! Hoppas att du haft en fin dag!

  4. Ping: Första sommaren i torpet. | vintageprylar

Kommentera

