Första sommaren i torpet.

Jag har fått många frågor från fina bloggläsare som vill se mer bilder från vårt torp. Så klart lilla torpet ska få sin stund i rampljuset här på bloggen. Det är lite tokigt att tänka på att torpet bara varit vårt i knappt ett halvår. Känns som att vi och torpet har varit en kärlekshistoria så länge jag kan minnas. Men ändå är den där ljumna junidagen då jag steg av tåget i Örebro inte så långt borta i minnet. Solen stod högt på himlen, syrénerna spred sin välbekanta försommardoft och jag bar en tunn sommarklänning med bara en kofta till. Hjärtat mötte upp på perrongen och vi stegade bort mot centrum och mäklarkontoret. En timme senare stod vi där med en gammal nyckel i handen. Nyckeln till vårt alldeles egna lilla torp.

Den gångna sommaren hann jag knappt alls vistas i vårt lilla torp. Framförallt beroende på detta, men också för att allt är så nytt och jag liksom inte riktigt vet hur man ”är med torp”. Nästa sommar vill jag tillbringa mycket tid i torpet. Jag vill greja och fejja, snickra och plantera, riva och måla. För det där lilla torpet får det att kännas bra i hjärttrakten. Och sånt som känns bra i hjärttrakten, det ska värnas om.

Här har jag tidigare skrivit om torpet. En annan dag ska jag visa hur torpet ser ut ungefär nu, i höstlig skrud. Och så här såg det ut den där dagen för snart ett halvår sedan. Sommaren, kom tillbaka till oss. Vi saknar dig!

Vintageprylar, torpet, sommar, Volvo, allé
Vintageprylar, torp, dass, träd, sommar, trädgård
Vintageprylar, torpet, grönska, utedass, lummigt, sommar
Vintageprylar, torpet, utemöbler, utegrupp, parasoll, grönska, lummigt, sommar
Vintageprylar, torpet, träd, grönska, sommar, lummigt, buskar, trädgård
Vintageprylar, torpet, spa, utedusch, trädgård, träd, sommar, grönska
Vintageprylar, nyponros, ros, knopp, rosbuske, trädgård, torp, sommar
Vintageprylar, torpet, brunn, zinkhink, sommar, grönska
Vintageprylar, torpet, pion, sommar, trädgård, grönska
Vintageprylar, torpet, trädgård, sommar, grönska, Närke, buskar, träd
Vintageprylar, torpet, tvättställ, sommar, grönska, kockums, emaljhandfat
Vintageprylar, timmervägg, falu rödfärg, torp, blomma, sommar
Vintageprylar, torp, trädgård, sommar, Närke, sommar
Vintageprylar, torp, pelargon, stormlykta
Vintageprylar, torp, gammal dörr, grön dörr, sommar, gammalt handtag, spröjsat fönste
Vintageprylar, torpet, Mårbacka pelargon, trädgårdsbänk, sommar, torp

Love,
L

Det här inlägget postades i torpet, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Första sommaren i torpet.

  1. betty skriver:

    Hej! Kan du tipsa om några bra vintageaffärer i Uppsala(förutom myrorna)?
    Tacksam för svar !
    Tack för en härlig blogg! /B

  2. Lindslay skriver:

    Så himla mysigt det ser ut. Vad jag började längta efter svensk sommar nu. Det är något speciellt med svensk sommar🙂

  3. Sarah skriver:

    Åh vad fint. Vilken idyll!

  4. Frida skriver:

    Åh vad underbart vackert! Jag har också ett torp, utanför Uppsala. Jag bloggar ofta om set på http://www.unt.se/frida
    Vad roligt att hitta hit. Googla stringhylla och bara damp ner här i de vackra sommarbilderna! Tack!

Kommentera

