Adventskalender 2012.

Jag har alltid älskat adventskalendrar. När jag var liten räckte det inte med en. Ju fler adventskalendrar att öppna på morgonen desto bättre. Jag kunde ha sju-nio stycken igång. Ibland kunde jag inte hålla mig. Var bara tvungen att öppna luckorna i förväg. Som att julafton skulle komma lite snabbare då. För allt adventskalendrar handlar om är ju att göra väntan lite mindre outhärdlig. Väntan på jul.

I väntan på den här julen tänkte jag att vi kunde ägna oss åt ett litet experiment här på bloggen. Låt oss ha frågestund. Inga frågor är för dumma att ställa. Och vill man inte skriva sin fråga i kommentarsfältet, skicka istället ett mejl till louise.lemming1(at)gmail.com. Ställ precis hur många frågor ni vill eller om ni har ett eller flera önskeinlägg ni vill att jag ska skriva om. Jag vet inte alls hur det kommer att gå, eftersom att jag inte riktigt vet hur många ni är som läser eller om ni ens är intresserade. Men vad gör det, då får jag helt enkelt freestyla. Målet är att få ihop 24 stycken frågor/önskeinlägg. Och varje dag fram till jul skriver jag något utifrån era frågeställningar. På så vis får jag igång skrivandet här på bloggen och lär förhoppningsvis känna er fina där ute lite bättre.

Vintageprylar, Paris, vintageklänning, mintgrönt, pastell
En godisgris i Paris på bröllopsresa våren 2012.

Vintageprylar, Paris, klubba, vintageklänning, mintgrönt, pastell

Nå, antar ni utmaningen?

Love,
L

Det här inlägget postades i Adventskalender 2012, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Adventskalender 2012.

  1. Roza skriver:

    Jaa, jag skulle vilja veta hur du träffade din kärlek och hur ni planerade ert bröllop? Du var så himla fin i prickigt!

  2. Kul grej! Min fråga är: hur träffades du och din man?🙂 kram/Sarah

  3. Lindslay skriver:

    Roligt! Jag är inte lika begeistrad i julkalendern som du, men roligt ändå🙂

    Du har alltid så himlans vackra frisyrer. Hur gör du dem och är det krångligt? Det ser krångligt ut.

  4. Bello skriver:

    Men alltså – jag har typ hundra frågor egentligen.
    – Hur kommer det sig att du bor i vackra Midsommarkransen? Det tar ju ett tag att upptäcka godbitarna i Stockholm. Om du skulle få välja att bo någon annanstans i stan, vart skulle du flytta?
    – Hur länge har du haft din stil? Var du en vintagetös redan på högstadiet eller har det vuxit fram?
    – Kan du berätta om hur du gjorde din sänggavel? Såg den fladdra förbi och den är så fin!
    – Om det skulle göras en film om ditt liv, vem skulle spela dig? Och vilka skulle spela din man, dina vänner och din familj?

    Ja jag kan väl nöja mig här så länge🙂

  5. Junifer skriver:

    Ja du verkar vara en mkt intressant tös, jag undrar hur din bekantskapskrets ser ut förutom emma och volanglinda som du jobbar med?
    Hur tänker du kring karriär, är det något du strävar efter eller är du mer fokuserad på det du vill göra? Har du haft en konkret plan för att hamna där du är i livet eller har det bara hänt? Vad är de viktigaste ingredienserna för ett lyckligt liv enligt dig? Blev lite småfilosofiskt här kanske men vore klart intressant att få veta lite mer

  6. Livia skriver:

    Ditt hem är så himla fint och alla möbler och prylar känns så genomtänkta, jag håller t.ex. på att inreda mitt rum just nu och man vill gärna ha det så där fint direkt men det går ju inte att få till över en natt, att fynda på loppis och hitta just det där som man tänkt sig. För mig är det väldans svårt att kunna nöja mig med det jag har för stunden för jag vill ju helst ha det så som det ser ut i huvudet. Så jag undrar helt enkelt ungefär hur lång tid det har tagit för dig att få ditt hem som det är det idag? Förstår ju att det är en process som aldrig riktigt kan bli klar i och med att stilen ändras mm men jag undrar hur länge du har samlat och köpt grejer i den här stilen, var det något du gjorde under högstadiet/gymnasiet redan? Jag undrar också samma sak gällande dina kläder och din stil.

  7. Karin skriver:

    Jag undrar var du har köpt din fina turkosa väska?

  8. fia skriver:

    hur fick ni er fina lägenhet?
    vad är det finaste du vet?
    när gråter du?
    vad tröstäter du?
    vad skulle du inte göra för din kärlek?
    vad skulle du önska att dina barn skulle heta?

    kram!

  9. fia skriver:

    kom på fler frågor, haha!
    vad äter du helst till frukost?
    vad är din favorit dessert/kaka/efterrätt?
    har du någon favorit tv-serie? sån där som du önskar att du själv var en av karaktärerna..
    tänker du mycket på hur du ser ut? tex; idag är min mage lite bullig, låren dallriga.. osv.
    vad är det bästa med att vara två? och det svåraste?
    vilket yrke skulle du absolut inte kunna tänka dej att jobba med? (tänk lite på riktigt, inte typ.. plocka upp hundbajs varje dag, det fattar man ju att ingen är så sugen på, utan mer yrken som folk faktiskt drömmer om att bli, men som du bara näää..)
    vem av kungabarnen skulle du helst vara bästis med?
    vad skulle du sagt till 15-åriga dej själv?

    massa frågor.. men det är ju så kul att läsa svaren!
    kram!!

Kommentera

