Lucka 3: Var har du köpt din fina väska?

Lucka 3, adventskalender 2012, vintageprylar, postskåp, industriskåp

Karin undrar var jag har köpt väskan jag har på bilden nedan. Jo serru Karin, den köpte jag förra vintern när vädret var som allra deppigast och jag trodde våren aldrig någonsin skulle komma åter. Jag behövde helt enkelt ha lite pastell i mitt liv och började frenetiskt söka nätet runt efter en väska. Jag hittade till slut den här på Topshop. En mintgrön bowling bag-modell, lagom stor för att rymma en dator, men fortfarande inte för stor för att bara husera en plånbok och mobil om så skulle vara fallet. Så särskilt dyr var den inte heller. Som plus i kanten är den inte i äkta skinn, vilket jag tycker är bra som värnar om alla stackars djur. Och trots fejk, ser den ändå inte plastig ut. Kanske den perfekta väskan med andra ord.

Vintageprylar, Paris, vintageklänning, mintgrönt, pastell

Kikade in på Topshops hemsida för att se om den fanns kvar. Det gjorde den! Dock i en mullvadsfärg som kanske andas lite mer höst och vinter. Men så av en händelse råkar Lindex ha gjort en nästan identiskt kopia den här säsongen som fortfarande går att köpa. Lindex har dessutom fri frakt i sin webbshop fram till 17 december. Vad vet jag, kanske något att önska sig i julklapp?

Bowling bag, Topshop, vintageprylar

vintageprylar, väska, Lindex, mintgrön, pastell
Love,
L

Det här inlägget postades i Adventskalender 2012, Vintagekläder, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

