Lucka 4: Sänggaveln.

Lucka 4, adventskalender 2012, vintageprylar, postskåp, industriskåp
Bello frågar om hur jag gjorde vår sänggavel. Och just det har jag faktiskt skrivit om i ett tidigare inlägg som går att läsa här. Till det som redan står att läsa där kan jag tillägga att vi använde en gipsskiva att tapetsera på som först grundlimmades (limma skivan med tapetlim och låt torka in innan ni klistrar på tapeten). Jag vet inte riktigt om det var det ultimata materialet att använda så här med facit på hand. Gips är väldigt poröst och smular lätt sönder. Det är å andra sidan ett bra material att tapetsera på, då det inte bågnar sig som vissa träskivor kan göra. Jag skulle råda er som vill testa att göra något liknande att fråga på byggvaruhuset där ni förlagsvis köper materialet, om vad de anser bäst att använda. På byggvaruhus kan de dessutom hjälpa till att skära till skivor i exakta mått. Med undantag för gips som förstör deras maskiner. Det visste inte vi. Men det mina vänner är en helt annan historia.

Vintageprylar, sänggavel, guldram, sovrum, tapeter, blommigt, säng, DIY
Vintageprylar, DIY, sänggavel, tapeter, blommigt, guldram, säng, sovrum, kuddar

Love,
L

Det här inlägget postades i Adventskalender 2012, DIY, Hemma hos mig, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lucka 4: Sänggaveln.

  1. Bello skriver:

    Så himla fint! Mina föräldrar har tre olika slags blommiga tapetrullar över från omtapetseringar. Jag har kastat lystna blickar på dem länge och nu har jag äntligen en plan för hur de ska användas. Tusen tack!🙂

Kommentera

