Lucka 10: Prinsessan på ärten.

Lucka 10, vintageprylar, adventskalender 2012
Lucka 10 i min adventskalender 2012 döljer en knasig och lite annorlunda fråga:

Vem av kungabarnen skulle du helst vara bästis med?

Om jag nu var tvungen att välja en person av kunglig börd att vara bästis med skulle jag utan tvekan välja prinsessan Victoria. Det här med att Sverige är en monarki är verkligen himla knepigt tycker jag. Och jag tycker att det andra två känns mer förutfattade och agerar som vi förväntar oss av dem. Som att de tillhör något slags överklasselit. Vilket de ju förvisso också gör. Men Victoria upplevs trots det som rätt, vad ska jag säga; vanlig. Jordnära är ett klyschigt ord, men är väl det som bäst beskriver hur jag tänker att hon är, trots att hon fötts in i den där smått absurda världen. Hursomhelst tror jag att hennes liv och värderingar skulle passa mig bättre än jetsetlivet som Madeleine och Carl-Philip verkar ha anammat. Å andra sidan passerar allt vi får veta om de här människorna genom skvallerpressens smutsiga filter. Så den sanna bilden om dem har vi ju egentligen ingen som helst aning om.

Bakom nästa lucka som också är dagens datum (äntligen är jag ikapp!), ska jag visa lite från ett inredningsreportage som den här underbara donnan plåtade hemma hos mig i början av hösten. Jag är så himla nöjd med reportaget. Jessica är verkligen bara så fin och bra att jobba ihop med. Hoppas få göra många spännande projekt med henne framöver.

Love,
L

Det här inlägget postades i Adventskalender 2012, Om mig, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

