Lucka 12: Ordning och (o)reda i Redahyllan.

vintageprylar, lucka 12, Adventskalender 2012, postskåp, industriskåp
Jag fick en fråga på mejlen om vårt kök. Det var tydligen någon som hade sett en liten skymt på instagram (där jag heter @vintageprylar för övrigt) om en viss köksrenovering light som vi underhöll oss med för ungefär en månad sedan. Jag har några små projekt kvar i köket innan jag vill kalla det helt klart, så till dess kan ni få kika lite närmare på redahyllan. Den är så himla praktisk den där Reda och rymmer allt skräp ni kan tänka er i världen. Ett av mina bästa inredningstips är att ha många ställen i hemmet där man med enkelhet kan gömma undan diverse skräp som annars har en tendens att lägga sig i drivor. Det där som är för viktigt för att slänga, men för fult för att visa upp. Och jag är tyvärr inte av den sorten som sorterar in ditt och datt i pärmar eller andra organisatoriska redskap. Därför ser jag alltid till att ha ett gäng relativt tomma lådor och koffertar redo, i vilka jag öser ner junk om någon som av en händelse skulle råka titta förbi. Till exempel ett TV-team. Eller en tidning.

IMG_3821
Uppepå hyllan samsas gamla glasburkar med torrvaror av olika slag.

IMG_3850
Tycker att det är fint med gamla snören av diverse sort. Polkarandiga, naturfärgade eller ripsband hör till favoriterna. Och de kan gott få ligga framme enligt mitt tycke.

IMG_3835
Välpaketerat inuti de praktiska glaslådorna, döljer sig allsköns ting. Trådrullar, kvitton, visitkort, pennor, måttband, biocheckar, pass och samarinpåsar. Det finns nästan ingen hejd på vad som ryms däri.

IMG_3839Spik och gem och gummisnoddar.

IMG_3848
Torkade trattisar måste stå nära till hands om lusten att göra en svampsoppa skulle falla på en bara så där.

IMG_3851Den underbara plåtburken med påfågelsmotiv har jag fått i present av min kära vän och vapendragare Emma. För att jag gillar påfåglar.

IMG_3856
Randiga sugrör är faktiskt ganska så livsviktigt. Köpta på Hey Yo Yo.

Redahylla, kök, retrokök, vintagekök, glasburkar, randiga sugrör, vintageprylar
Och så här ser det ut lite på håll. En endaste härlig (o)reda minsann!

Love,
L

Det här inlägget postades i Hemma hos mig, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lucka 12: Ordning och (o)reda i Redahyllan.

  1. aliciasivert skriver:

    Åh vad fint du har det! Och påfågelsburken träffade mig i hjärtat direkt. Hoppas också kunna komma över en uppsättning Reda-lådor någon gång i framtiden.

  2. Elina skriver:

    Vilken mysig och fin blogg du har!

Kommentera

