Lucka 14: Filmen om mig.

Bakom lucka 14 i min adventskalender 2012 hittar vi frågan: Om det skulle göras en film om ditt liv, vem skulle spela dig, din man, dina vänner och din familj?

Om jag fick bestämma skulle filmen om mig vara animerad. Jag älskar nämligen animerad film. Ser så mycket fram emot den dagen jag har egna barn då jag med gott samvete kan vältra mig i tecknat. Jag ser gärna både gamla Disneyklassiker som nya Pixarproduktioner eller filmer som Tim Burtons Nightmare Before Christmas och Wes Andersons helt makalöst braiga The Fantastic Mr Fox. I filmen om mig skulle jag och mina nära och kära med största sannolikhet gestaltas av djur. Bara för att jag gillar djur. Och jag tror baske mig att min fina och oh so talangfulla vän Jonna skulle få illustrera varendaste en av oss.

The Fantastic Mr Fox, Wes Anderson, animerad film, vintageprylar, adventskalender 2012, lucka 13 Mr Fox2 Mr Fox3 Mr Fox4 Mr Fox5 Mr Fox6
Om ni inte har sett ”The Fantastic Mr Fox”, se den. Genial i mitt tycke,  precis som alla Wes Andersons filmer.

Love,
L

Det här inlägget postades i Adventskalender 2012, Om mig, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lucka 14: Filmen om mig.

  1. Jonna Björnstjerna skriver:

    Jag börjar genast skissa! /din kollega på ”Fat in the USA”

  2. Linda skriver:

    håller med! älskar den filmen. måste se om den!

Kommentera

