Lucka 15: Min favoritdessert.

Jag brukar ibland tänka på huruvida jag är en förrättsmänniska eller en efterrättsmänniska. Tydligen finns det två olika kategorier människor, där skillnaden är att när de ska välja två rätter på restaurang, antingen väljer förrätt och varmrätt eller varmrätt och efterrätt. Jag har vridit och vänt på denna identitetsavgörande faktor om vem jag är och slutligen kommit fram till: jag har ingen aning. Ena stunden tar jag förrätt, för att nästa gång, helt självklart ta en efterrätt. Jag är nyckfull. Ingen sitter säkert som väljer att dinera med mig.

Men en sak är dock säker: De gånger jag väljer efterrätt tar jag alltid Crème Brûlée. Om den finns på menyn vill säga.

Creme_brulee, lucka 15, adventskalender 2012, vintageprylar
(Klicka på bilden för att komma till källan)

Här är ett recept hämtat från Leila. Jag har själv inte följt just det här receptet. Men när Leila har varit i farten vet man ju med största säkerhet att det blir gott.

Love,
L

Det här inlägget postades i Adventskalender 2012, Mat, Om mig och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lucka 15: Min favoritdessert.

  1. Lindslay skriver:

    Åh, crème brûlée är min absoluta favorit när det kommer till desserter. Den väljer jag jämt om jag äter dessert.

Kommentera

