Klappar.

Jag nämnde i ett tidigare inlägg att de vuxna i min familj har slutat ge varandra julklappar för att istället lägga tiden och pengarna på saker som mat och dryck under julhelgen. Jag kan nu erkänna att jag i år inte riktigt har kunnat hålla mig till den dealen. Jag är nämligen en paketinslagningsnarkoman. Det är helt enkelt för roligt att göra fina paketinslagningar att jag inte kan låta bli att ge bort grejer. Barnen får såklart en och annan klapp, men sanningen är ju den att de inte uppskattar utsidan av ett paket lika mycket som insidan. Och framförallt inte lika mycket som jag gör.

Och i natt, när Hjärtat och troligtvis de flesta andra gått och lagt sig för längesen, gick jag fullkomligt bananas med papper, tejp, snöre och en hel massa annat pysselmaterial.

Ja, se själva.

Julklappar, vintageprylar
Julklappar, vintageprylarJag brukar försöka hålla mig till en röd tråd (det här året både bokstavligt och bildligt talat) i mina paketinslagningar. varje paket är unikt, men när de trängs om platsen där under granen, ska de ändå bilda en enhetlig harmoni. I år har jag gått på ett vitt/rött/naturfärgat/washi/spets/vimplar/dymo-tema. Vad annars?!

Julklappar, vintageprylarTårtpapper och polkagrisar är något av det finaste som finns. Och dymon alltså, vilken grej! Min nya bästa.

Julklappar, vintageprylar, washitejp
Fina julgranskulan från R.O.O.M fick vara med på ett hörn också.

Julklappar, vintageprylar
Julklappar, vintageprylar, washitejp, Mokkasin
Julklappar, vintageprylar, washitejp, Mokkasin Katten bland hermelinerna blev dessa tu. Jag ville så gärna använda mig av de fina washitejparna i sköna dustyfärger från Little Cute Mokkasin och de gjorde sig inte riktigt bland de andra paketen. Det gör ändå inte så mycket, för de här klapparna ska ligga under svärmors gran och dit ska vi inte förrän på annandagen minsann.

Vad som gömmer sig inuti paketen (det är samma i alla, för enkelhetens skull) är en fin liten skatt i sig. Men det tänker jag visa er en annan dag.

Love,
L

Det här inlägget postades i DIY, Styling, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

