God Jul!

Det här med min adventskalender. Vissa av era frågor har jag ju inte hunnit svara på. Men många är så bra att jag tänker att julkalendern får spilla över lite efter jul och kanske rentav in på nästa år. Då ska ni få se både hur jag gör mina frisyrer och så ska jag skriva lite om hur jag ser på det här med utseende och komplex. Bland mycket annat. Glöm inte att man alltid får ställa frågor om man har något på hjärtat.

Julafton firas här på bloggen genom en liten titt på hur det har sett ut i mitt instagramflöde de senaste veckorna. Vill man följa heter jag @vintageprylar.

Kakelugn vintageprylar InstagramFörsta advent, adventsljusstake, vintageprylar InstagramSnön kom och vi började elda ordentligt i vår älskade kakelugn. Och så blev det första advent och jag pyntade adventsljusstaken med polkagrisar. Bara för att det är lite av det finaste jag vet.
Jessica Silversaga, Bonjour Madeleine, vintageprylar instagram
Little vintage lover fair gick av stapeln i Midsommargården på Telefonplan och vi fick fint besök till Kransen i form av Madeleine och Silversagan. Tillsammans med Emma och Linda smed vi spännande – men ännu så länge hemliga – planer för framtiden.
William Morris, golden lily, Julklappsinslagning, vintageprylar Instagramcoop sill, vimplar, vintageprylar instagram
Jag började planera julklappsinslagningen flera veckor innan jul. Det kliade helt enkelt för mycket i pysselfingrarna. Finaste sillburkarna står helt klart Coop för det här året. Allt blir helt enkelt lite festligare med vimplar.
Jessica Silversaga, vintagehatt, vinageprylar instagramsnögubbe, fuskpäls, basker, vintageprylar instagram
Linda och jag stylade och Silversagan plåtade ett juljobb. Silversagan hade den vackraste hatten jag någonsin sett och själv spexade jag loss med en snögubbe på gården. Bilden på mig är lånad från Silversagas instagram.
Ljusslinga, bollslinga, vintageprylar instagramJulgran, öronlappsfåtölj, vinröd fåtölj, vintageprylar instagram
En ljusslinga som ser ut som snöbollar på en tråd fick flytta in i köket. I vardagsrummet flyttade en praktfull julgran in liksom en vinröd öronlappsfåtölj.
Julgranskula, mops, vintageprylar instagramrocky road, plåtburk, vintageprylar instagram
I vår gran hänger massvis med knäppa julgranskulor. Jag och Hjärtat har gjort det till en liten tradition att köpa en kula varje gång vi är utomlands. Den här mopsen är kanske favoriten och kommer från New York. Rocky road är ett givet inslag på gottebordet.
Julklapp, randigt snöre, vimplar, vintageprylar instagram
Idag önskar jag alla mina följare på instagram god jul genom den här bilden. Som sagt, på instagram heter jag @vintageprylar om man vill följa.

GOD JUL!

Love,
L

Det här inlägget postades i Hemma hos mig, Instagram, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till God Jul!

  1. Anna-Nathalie skriver:

    Dejlige billeder!😀 og god jul !

  2. Sara skriver:

    Åh vad roligt att du bloggar igen!
    Läste din blogg tidigare, men blev ledsen när du slutade uppdatera. Hittade tillbaka hit via Emma Sundh och gudarns vad glad jag är. Woho!🙂

    • vintageprylar skriver:

      Hej Sara!

      Och gudars vad glad jag blir för din fina kommentar! För mycket kom helt enkelt emellan och jag var tvungen att lägga bloggen åt sidan där ett tag. Men nu är jag här för att stanna, var så säker!

      Kram
      L

Kommentera

