Veckorna som gick i mitt instagramflöde.

Vad roligt att ni är så peppade på att se bilder från vårt vintageinspirerade bröllop! Snart bara snart kommer en bildkavalkad. I väntan på detta, får ni kika lite hur det har sett ut i mitt instagramflöde de senaste två veckorna.

Soon I will post a whole bunch of pictures from our wedding. Until then, this is some Instagram pics from the past two weeks.

Nyårsmiddag, kandelaber, vintageprylar, nyårsdukningNyårsmiddag, vintageprylar, pannacotta, josef frank, manhattan
Nyår firades hemma hos vännerna Lisa och Per. Förutom att de bor i en makalöst fin lägenhet, lagar de den mest fantastiska maten. Årets nyårsmiddag var bland det godaste jag någonsin ätit tror jag. Hummersoppa, hälleflundra och en gudomlig panna cotta som avslutning på det hela. Mums!

My friends Lisa and Per cooked us the most delicious dinner at New Year’s Eve.

Nyårsafton, vintageprylar, flor, vintagefrisyrKuvert, DIY, morristapet, William Morris, Golden lily, Sanderson
Festligheterna fortsatte på Kungsholmen, hos Linda och David. Här firades tolvslaget in i goda vänners lag. Jag reinstagrammade den här bilden som Emma tagit på mig med sin nya grymma kamerablixt. Nästföljande dagar ägnades åt pyssel. Jag knåpade ihop de här kuverten tillexempel med Morristapeten Golden Lily. Tapeten sitter för övrigt i vår hall och jag älskar den. Vad kuverten ska användas till kommer ni att få se lite längre fram.

Emma has a new flash for her camera that takes beautiful pictures in the dark. This is a reinsta picture from @emmasundh. The following days I decorated these envelopes with the William Morris wallpaper Golden Lily. We have it in our hallway and I just adore it.  

Julgran, antik stjärna, wonder woman, vintageArt déco, porslinfigurin, vintage, antik, blomsterflickaJag fick ganska snart in på det nya året en extrem längtan efter att städa undan julen. Tog en bild på julgranen en sista gång, där Wonder Woman samsas med en antik toppstjärna från 1903. I städhetsen hände dessvärre detta. En kär porslinsfigurin i typisk art décostil gick i golvet.

As soon as New Year’s Eve was over, I desperately wanted to throw out the Christmas tree. But first I took this picture showing Wonder Woman and our Christmas star from 1903. During cleaning the apartment, unfortunately this happened.

vintageprylar, Louise Lemming, pincurls, vintagefrisyrEmma Sundh, Jessica Silversaga, Lina Hansson, Judit och Bertil, Hornstull
Beslutet om att slänga ut julgranen under trettonhelgen firades med snurror i håret och den juligaste klänningen jag har. Det blev aldrig av att jag använde den under julhelgen, så jag passade på när det ändå var trettonhelg och allt. Fredagskvällen spenderades ute på lokal med härliga Lina, Jessica och Emma.

Friday before Twelfth Night, I wore this dress and pincurls in my hair. I also went out drinking wine with my dear friends Lina, Jessica and Emma. 

Vintageklänning, 20-tal, Downton Abbey, HallwylskaFilmisar, spegel, vintage, intredning
Dagen efter var en riktig segdag. Men jag masade mig ändå upp för att gå på Downton Abbey-utställningenHallwylska med Lisa. Den här 1920-talsklänningen var något av det finaste jag sett. Efter utställningen gick vi och lyxfikade på NK. Och Lisa bjöd! Tacksamheten sköljde över en frilansare med nystartat företag.

The day after I went along with my friend Lisa to see the Downton Abbey exhibition. This might be the most beautiful 20’s dress I’ve ever seen. Afterwards we had a cappuchino at the department store NK. 

Rev av en bild på vår knäppa filmistoalett också. Ska visa fler bilder från den någon dag.

This is a sneak peek from our toilet with movie cards. Another day I will show you more of that. 

arlequinrutor, Ferm living tapet, harlequintapet, pastell, knoppar
Visade upp ett annat pyssel jag håller på med här hemma för tillfället. Älskar tapeten från danska Ferm Living. Knopparna är också från Danmark och köptes in i höstas när vi var där. De är lite som godisar och hade jag inte vetat bättre skulle jag äta upp varenda en av dem.

This is another project, with another wallpaper. The Harlequin pattern is from Danish design company Ferm Living. Love it! The knobs are from Denmark too. I bought them when I was there in October. They are as sweet as candy. 

Vintageprylar, Louise Lemming, Norstedts, vintagepartyVintageprylar, Louise Lemming, Norstedts, vintageparty, pastell, pantonfärger
Här är jag på väg till Norstedts. Troligtvis det sista besöket innan boken Vintageparty går till tryck. Så spännande! En liten sneak peek i form av pantonefärgerna från boken bjöd jag på också.

On my way to our publisher, Norstedts. It was the last check on our book ”Vintageparty” before print. How exciting is that? The Pantone colours is from the book.

Kardemummabullar, Hedvigs kafé MidsommarkransenVintageprylar, instagram
Köpte med mig magiska kardemummabullar från Hedvigs kafé i Kransen och åkte för att hälsa på vännerna Fatima och Tommie som på nyårsdagen blev föräldrar för andra gången. Reinstagrammade den här bilden från Fatima. Jag, Lisa, Isolde och så lilla knytet Livia, drygan veckan gammal.

Visited my friends Fatima and Tommie and brought cardamom buns. At New Year’s Day Fatima gave birth to the most adorable baby called Livia. The picture shows Lisa and myself cuddling with Isolde and Livia.

Sovrum, vintageinredning, stringhylla, 50-talslampa, svenskt tenn elefanter, estrid eriksson, Emmafåtölj, pastellMops, kopp, mugg, iPhoneskal, iPhone kattskalPlåtade en del av sovrummet som badar i färger jag inspireras av just nu – gult, mint och puder. Hade möte uppe hos Emma och tog med min egen kaffekopp, haha! Koppen och Emmas iPhonefodral var så söta ihop att jag var tvungen att ta en bild.

This is part of our bedroom and my favourite colours at the moment – mustard, mint and dusty pink. Another day I had a meeting at Emma’s place and brought my own pug mug (she lives two stairs up). My mug and Emmas iPhone case made the perfect match.

Ja, så såg de två senaste veckorna ut genom min iPhonelins. På instagram heter jag som vanligt @vintageprylar. Följ gärna!

Well, this was the past two weeks through my iPhone camera lens. Don’t hesitate to follow me on Instagram. @vintageprylar is my name!

Tjingeling

Det här inlägget postades i Instagram, Vintageprylar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

