Vintagefabriken.

ÄNTLIGEN kan jag avslöja åtminstone en av alla spännande grejer som har upptagit en stor del av min vakna (och sovande för den delen) tid senaste veckorna. Jag, Emma och Linda har blivit med kontor! Och inte vilket kontor som helst, utan kanske världens finaste kontor i kanske världens finaste stadsdel Midsommarkransen (okej, jag är extremt partisk i det påståendet). I en fastighet från tidigt 30-tal, med så gott som alla originaldetaljer bevarade (som en telefonhytt från tiden då kontoret inhyste en cigarraffär) ligger vårt kära kontor. Där ska vi sitta och jobba, kreera och uträtta storverk under namnet Vintagefabriken.

Kontor, gul box, dymo, vintageprylar, vintagefab
Pompoms Mokkasin, kontor, Vintagefabriken, vintageprylar, Midsommarkransen

Det bästa av allt är att det inte tar slut där. Inom en inte allt för lång framtid kommer flera andra drömmar att slå in under Vintagefabrikens tak. Åh, det kommer att bli så bra och jag vill så gärna berätta! Men jag får lov att suga på den karamellen ett litet tag till. Ni vet ju vad man säger – den som väntar på något gott..

Kontor, Midsommarkransen, Vintagefabriken, vintageprylar, Tove-Lisa, Lula, Novellix, Pärlans Kolor, Jazz och Bakverk,
Pompoms Mokkasin, tivolilyktor, Midsommarkransen, Vintagefabriken, vintageprylar

FINALLY I can reveal one of all the secrets I’ve been carrying around the past weeks. Emma, Linda and I have found ourselves our own office! Probably the cutest office in the whole wide world, in the best part of Stockholm (at least I think so) Midsommarkransen. The building is from the 1930’s and allmost every detail from that period is intact. Under the name The Vintage Factory we will work, create and hopefully do great success! And the best part is that this is not all. Very soon more dreams will come true under the roof of Vintage Factory. Stay tuned!

Detta inlägg publicerades i Jobb, Vintagefabriken och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vintagefabriken.

  1. Vad roligt, grattis!

  2. Grattis! Så himla spännande och kul med både kontoret och den andra nyheten. Skall dock erkänna att blev så himlans himlans avundsjuk först att jag nästan dog. Men nu ser jag bara fram emot att komma och dricka kaffe hos er 🙂

  3. Therese skriver:

    Hej! Måste bara fråga en sak! Jag googlade runt lite i jakt på fina lampskärmar till min trearmade antika lampa. Hittade en med fantastiska skärmar i rosa, ljus aprikos o cerise som ni har haft på er sida, om jag fattat rätt. Min fråga är nu vart ni köpt skärmarna? Vill ha precis sånna :)! Går de att köpa i sthlm?! 🙂 Måste få in lite färg i mitt annars så gråa vita trista hem 🙂

    Vilken häftig blogg ni har förresten!

    Med vänlig hälsning, Therese

    • vintageprylar skriver:

      Hej Therese! Kul att du gillar min blogg. Ska dra igång och börja uppdatera lite mer flitigt med start typ imorrn, hoppas du hänger med då.
      Och så till din fråga: lampskärmarna hörde till min lampa när jag köpte den, men lampan är gammal och skärmarna nya. Vet inte var du kan köpa just dessa, men jag tror att elektriska Svea på Hornsgatan har liknande. Lycka till med jakten!
      Kram L

Lämna en kommentar